sobota 31. ledna 2009

O Facebooku

V tomto týdnu jsem si zařídil účet na Facebooku. Našel jsem tam spoustu svých kamarádů, s nimiž jsem tak trochu díky své nešikovnosti ztratil kontakt.
Takže z toho vzniklo několik šťastných shledání.

Zároveň jsem ovšem byl varován, abych tam nezveřejňoval nic ze svého soukromí.
Což jsem porušil, protože jsem tam importoval tento blog.
Nyní je souvislost s mým jménem zjevná a moje zdejší plus minus anonymní zpovědi se mohou stát součástí mé identity a mohou být spojeny s mým jménem. Přemýšlím o odstranění tohoto importu. Možná by pak mému budoucímu zaměstnavateli stačilo zagooglovat a přečetl by si všecky detaily. Nestydím se za to, ale mohlo by mi to zbytečně uškodit.
Protože existují i předsudky a jsou oblasti, kde se zkrátka nemůže říkat všecko.

Ale někteří odborníci předpovídají, že v budoucnu se můžeme těšit na totální ztrátu soukromí; kdo nebude chtít, aby se o něm jiní dověděli špatné věci, nebude je smět konat. Velký bratr všudypřítomný, vtělený do kohokoliv. Zvláštní, co? Ne, příjemný pocit to není. A totalitu to může jak naleptat, tak i podpořit!

About Facebook:
It has its pros and contras. One can find many old friends there but also lose his or her privacy! It could also have a heavy impact on the question of political freedom and totality.

Žádné komentáře: